سیستم مدیریت خدمات موتوری

سیستم مدیریت خدمات موتوری محصول تحت وب که با نگاهی جامع و کارشناسانه به امور نگهداری خودرو و خدمات موتوری سازمان های بزرگ طراحی و توسعه داده شده است، امکان ثبت و نگهداری کلیه اطلاعات مرتبط با این امور و متعاقباً  ارزیابی های متمرکز و دقیق را با استفاده از گزارش های متنوع سازمانی موجود در اختیار مدیران نقلیه قرار می دهد.

با توجه به تحت وب بودن محصول و امکان راه اندازی آن برروی شبکه داخلی، اینترانت داخلی و یا اینترنت امکان استفاده برنامه در زیر مجموعه های سازمانی تفکیک شده به لحاظ جغرافیای استقرار نیز وجود خواهد داشت. 

علاوه بر امکان جمع آوری اطلاعات از طریق اینترنت، اینترانت سازمانی و یا ورود فرم های دستی توسط بازرسان ، امکان ارتباط با دستگاه های پرتابل مانند تبلت (قابل توسعه به سفارش سازمان) جهت حضور فیزیکی رابطین در محل استقرار خودرو ها در مواردی مانند بازدید های دوره ای وجود خواهد داشت به این ترتیب اطلاعات ذخیره شده در این دستگاه ها پس از ورود بازرسان به سازمان به صورت خودکار به سرور اصلی منتقل خواهد شد.

 

 خلاصه امکانات سامانه خدمات موتوری تحت وب کامراد:

  • امکان تشکیل پرونده برای هریک از خودروها شامل :
  • کارت خودرو
  • سند خودرو
  • برگه خرید
  • برگ عوارض شماره گذاری خودرو و تعویض پلاک
  • برگه های پرداخت عوارض سالانه
  • معاینه فنی
  • بیمه خودرو و سایر موارد مرتبط
  • نگهداری  پرونده برای هر خودرو در ستاد مرکزی در پروفایل مربوط به خودرو .
  • نگهداری اطلاعات بیمه خودروها
  • نگهداری اقلام داده مورد نیاز برای ثبت عوارض گوناگون و نیز برگه های جریمه. همچنین ثبت اطلاعاتی از قبیل زمان و تاریخ جریمه راننده خودرو و مبلغ جریمه و ...
  • اصلاح و تغییر هریک از اقلام داده یک خودرو توسط کاربری با قابلیت دسترسی سطح مشخص در برنامه
  • تکمیل صورت مجلس اتومبیل برای تحویل خودروی جدید به راننده یا برای تغییر راننده یک خودروی در حال خدمت. تحویل خودرو توسط رئیس امور اداره یا ناحیه ، و معرفي شخصي به عنوان راننده
  • امکان ثبت و نگهداری اطلاعات وسایل ثابت و جانبی خودرو.
  • تعیین محل خدمت خودرو. در صورتي كه محل خودرو به دلایل گوناگونی در طول زمان تغییر کند و از شهرستانی به شهرستانی دیگر و از بخشی به بخشی دیگر منتقل شود . بدین منظور ابتدا خودرو به ستاد و سپس از ستاد به شهرستان مورد نظر تحویل داده می شود . که این کار نیاز به تحویل و تحول خودرو نیز دارد.
  • مزايده خودرو( به دليل فروش خودروهای مازاد و يا  اسقاط خودرو بر اثر تصادف یا پایان عمر مفید) ، با حفظ سوابق ، و نهایتاَ واگذاري به برنده مزایده . 
  • تکمیل فرم بازدید و معاینه فنی  که در آن علاوه بر اشاره به وضعیت فعلی خودرو ، مواردی که به تعمیر نیاز داشته باشد و در صورت لزوم مجوز تعمیر بخواهد نیز مشخص می­شود.
  • تعمییرات بدون هزینه زیاد: پرداخت هزینه ها به طور مستقیم وثبت درکارت هزینه . پرداخت فاکتورها توسط شهرستان و بدون نیاز به تایید ستاد.
  • تعمیرات دارای هزینه بالا: تکمیل فرم تعمیرات اساسی خودرو ( که همان فرم مجوز تعمیرات می­باشد) و تایید واحد نقلیه ستاد ، درج تعمیرات در کار سوابق تعمیرات و هزینه ها  . ثبت سوابق مصرف لوازم اساسی برای هر خودرو هنگام تعمیر .
  • نگهداری اطلاعات و پرونده رانندگان خودروهای اجاره ای  به همراه مشخصات کاری ، پرسنلی، گواهینامه و بیمه خودرو آنها ، همچنین امکان ثبت ورود و خروج به هریک از مراکز و امورهای تابعه و کارکرد روزانه رانندگان .
  • امکان رزرو خودرو مورد نیاز واحدهای مختلف شرکت در زمان و تاریخ مشخص توسط کاربر واحد مربوطه از طریق کارتابل اختصاصی
  • ارسال درخواست رزرو برای مدیر واحد مربوطه جهت تایید و ارسال برای بخش خدمات .
  • امکان مشاهده درخواست های رسیده و تخصیص خودروها توسط پرسنل خدمات
  • امکان ثبت تاییدیه خروج رانندگان توسط مسئول امور نقلیه جهت واحد حراست  و ثبت زمان آن .
  • ثبت رزرو خودرو با توجه به ساعت خروج همکاران از محل کار و مدیریت توسط مسئول نقلیه و گزارش گیری .
  • امکان ثبت درخواست تاکسی تلفنی توسط کاربران به واحد خدمات عمومی و تایید آن جهت پرداخت مبلغ به پرسنل

 

ثبت گزارشهای عمده شامل:

  • لیست و آمار خودروها : به ترتیب و یا به تفکیک محل خدمت ، سیستم ، نوع، مدل و سایر پارامترها
  • لیست و آمار جابجاییهای خودرو ها در یک محدوده زمانی و یا به تفکیک محل خدمت
  • لیست و آمار خودروهای  بیمه شده
  • لیست و آمار خودروهای اسقاط شده
  • لیست و آمارتخصیص قطعات یدکی
  • لیست و آمار بازدیدهای دوره ای
  • لیست و آمار تعمیرات خودرو
  • لیست و آمار خودروهای استیجاری – کرایه ای
  • لیست و آمار پیگیری مجوزهای تعمیر
  • لیست و آمار خودروهای نیازمند بر تمدید بیمه نامه طی یک ماه آتی
  • امکان مشاهده کارکرد رانندگان هریک از خودروهای پیمانکاری

 

مشخصات فنی نرم افزار:

  • طراحی سیستم بر پایه وب بروی فریم ورک ASP.NET
  • طراحی بانک اطلاعاتی مورد استفاده به صورت متمرکز و با استفاده از MS SQL Server 2008  .
  • رعایت استاندارد XML در همه جا به عنوان استاندارد تبادل داده..       
  • قابل تغییر بودن سطوح دسترسی کاربران بر مبنای Role های تعیین شده از طرف مدیر سیستم .
  • تولید فایل های خروجی گزارشات با فرمت pdf,MSExcel
  • دارا بودن راهنمای مدیریت سیستم
  • ارائه سرویس پشتیبانی آنلاین در زمان پشتیبانی فنی از محصول

 

 امکانات تکمیلی قابل افزایش:

  • امکان ارائه نسخه تبلت برای ثبت اطلاعات در محل های استقرار خارج از سازمان. برای مثال بازدید های دوره ای از خودرو ها
  • امکان ورود اطلاعات پرسنلی کارکنان سازمان از سیستم نرم افزار پرسنلی سازمان.
  • قابلیت اتصال نرم افزار به نرم افزارهای دیگر از قبیل سیستم های مالی و انبار و ...
  • قابلیت افزودن احراز هویت کاربران برای ورود به سیستم بر مبنای Active Directory سازمان.
  • امکان ابلاغ نتایج به مسئولین ذی ربط ازطریق دیگر سامانه ها نظیر SMS
  • امکان صدور داده ها جهت استفاده در سیستم های دیگر
  • امکان قرائت فرم های پرشده دستی (فرم های ویژه ماشینی)

مزایای ارائه نرم افزار:

  1. طراحی و ارائه کلیه بخش های نرم افزار تحت وب
  2. ارائه نرم افزار و نصب آن برروی سرور کارفرما
  3. امکان طراحی قالب و ساختار زیبا مطابق با نظرکارفرما
  4. استفاده از بروزترین  تکنولوژی فنی در توسعه نرم افزار
  5. ارائه آموزش حضوری جهت کاربری بخش مدیریت به منظور کنترل فرایندها
  6. ارائه فایل های راهنمای کار با نرم افزار بخش مدیریت
  7. ارائه نسخه های بعدی نرم افزار جهت بروزرسانی در آینده
  8. پشتیبانی فنی مناسب به مدت یک سال از عقد قرارداد
  9. قابلیت ارائه امکانات اضافه به وب سایت علاوه بر امکانات موجود (بصورت متمم قرارداد)
  10. تلاش برای رضایتمندی مشتری در کلیه مراحل تعامل

 

برای اطلاعات بیشتر فایل PDF زیر را دانلود نموده و مشاهده فرمایید:

پیوست :  سیستم مدیریت خدمات موتوری کامراد

SEO by mehrdad nazemi (mehrdadnazemi90@gmail.com)

SEO by mehrdad nazemi (mehrdadnazemi90@gmail.com)

SEO by mehrdad nazemi (mehrdadnazemi90@gmail.com)